한국관광공사는 “오디 모바일 앱” 서비스 제공을 위해 이용약관을 명시합니다.
제1조 (목적)
본 약관은 이용자가 한국관광공사(이하 “공사”라 합니다)에서 제공하는 위치기반 지역정보/관광정보 제공 서비스인 오디 서비스(이하 “서비스”라 합니다)를 이용함에 있어 이용자와 공사 간의 권리, 의무 및 책임사항을 규정함을 목적으로 합니다.
제2조 (약관의 효력 및 변경)
① 본 약관은 본 서비스를 이용하는 모든 이용자에 대하여 그 효력을 발생합니다.
② 본 약관의 내용은 모바일 어플리케이션 서비스 화면에 게시의 방법으로 사용자에게 공지하고, 사용자가 서비스를 이용함으로써 효력이 발생합니다.
③ 공사는 필요하다고 인정되는 경우 본 약관을 변경할 수 있으며, 약관을 변경하는 경우에는 변경 약관 적용일 14일 전에 전 항과 같은 방법으로 공시합니다. 다만, 이용자의 권리 또는 의무에 관한 중요한 규정의 변경은 최소 30일 전에 공지합니다.
제3조 (약관 외 준칙)
본 약관에 명시되지 않은 사항에 대해서는 개인정보보호법, 정보통신망 이용촉진 및 정보보호에 관한 법률(이하 “정보통신망법”이라 합니다), 위치정보의 보호 및 이용에 관한 법률(이하 “위치정보법”이라 합니다), 전기통신기본법, 전기통신사업법, 통신비밀보호법 등 관계법령 및 본 서비스 내에 표시하는 세부이용지침 등의 규정에 의합니다.
제4조 (이용 계약의 성립)
① 이용자가 휴대폰, 스마트폰, PDA 등의 무선기기 또는 웹사이트 등의 장비에 오디 어플리케이션을 설치함으로써 본 약관에 동의하는 것으로 간주됩니다.
② 이용 계약은 어플리케이션을 설치한 이용자에 대하여 공사가 서비스를 제공함으로써 성립됩니다.
제5조 (서비스의 내용)
공사가 제공하는 서비스는 다음 각 호와 같습니다.
1. 이용자의 현재위치를 기반으로 한 주변정보에 대한 추천 관광지 정보 제공 서비스
2. 소셜네트워크 공유 서비스 (SNS)
3. 기타 공사가 추가 개발하거나 이용자의 편의성을 향상시킨다고 판단하여 제공하는 일체의 서비스
제6조 (서비스의 변경 및 추가)
① 공사는 서비스 정책 결정을 통해서 제5조의 서비스에 대하여 일정기간 공지를 통하거나 이용자에게 새로운 서비스를 다운로드 받을 수 있는 선택권을 제공함으로써, 해당 서비스의 제공을 중단 또는 변경할 수 있으며 신규 기능, 콘텐츠 또는 이벤트 정보 등을 추가할 수 있습니다.
② 전 항에 의해 공사가 신규 기능, 콘텐츠 또는 이벤트 정보 등을 추가하는 경우, 공사는 본 약관에 추가된 기능과 관련된 사항을 반영하거나, 서비스 내 각 기능 이용 시 이용자에게 공지합니다.
③ 제1항에 의한 서비스의 제공 중단의 경우 30일 전에 오디 모바일어플리케이션의 푸쉬 알림 등을 통해 공지합니다.
제7조 (용어의 정의)
① 본 약관에서 사용하는 용어의 정의는 다음과 같습니다.
1. “서비스”란 이용자가 스마트폰, 태블릿, 데스크탑 PC등 각종 유무선 기기를 통하여 이용할 수 있도록 공사가 오디라는 서비스를 제공하는 위치기반 지역정보 서비스를 말합니다.
2. “이용자”란 서비스 전용 모바일 어플리케이션 및 오디 웹사이트에서 제공하는 서비스를 이용하는 모든 사용자를 말합니다.
②본 약관에서 사용하는 용어의 정의는 전 항에서 정하는 것을 제외하고는 관계 법령 및 서비스별 안내에서 정하는 바에 의합니다.
제8조 (서비스의 이용 개시)
① 공사는 이용자가 서비스 사용을 위해 서비스 아이콘을 클릭하였거나, 이용자의 요청 또는 사전 동의에 의거 서비스를 사용할 수 있는 이용자의 기기에 데이터를 전송함으로써 서비스를 개시합니다. 단, 이용자가 소지하고 있는 기기의 오류 또는 통신장애가 있는 경우에는 서비스 제공이 지연될 수 있습니다.
② 공사의 업무상 또는 기술상의 장애로 인하여 서비스를 개시하지 못하는 경우에는 어플리케이션 내의 공지사항 및 푸쉬 알림 기능을 통해 이용자에게 이를 통지합니다.
제9조 (서비스의 이용시간)
① 서비스의 이용은 연중무휴 1일 24시간을 원칙으로 합니다. 다만, 공사의 업무상이나 기술상의 이유로 서비스가 일시 중지될 수 있고, 또한 운영상의 필요에 따른 공사가 정한 기간에는 서비스가 일시 중지될 수 있습니다. 이러한 경우 공사는 사전 또는 사후에 이를 공지합니다.
② 공사는 서비스를 일정범위로 분할하여 각 범위 별로 이용 가능한 시간을 별도로 정할 수 있으며 이 경우 그 내용을 서비스 사이트 등에 공지합니다.
제10조 (서비스의 중지)
① 공사는 다음 각 호에 해당하는 경우 서비스의 전부 또는 일부를 제한하거나 중지할 수 있습니다.
1. 서비스용 설비의 보수 등 공사로 인한 부득이한 경우
2. 이용자가 공사의 서비스 제공을 방해하는 경우
3. 정전, 제반 설비의 장애 또는 이용량 폭주 등으로 정상적인 서비스 이용에 지장이 있는 경우
4. 공사의 제반 사정으로 서비스를 유지할 수 없는 경우
5. 기타 천재지변, 국가비상사태 등 불가항력적 사유가 있는 경우
②전 항에 의한 서비스 중단의 경우에는 공사가 제2조 제2항에서 정한 방법으로 이용자에게 통지합니다. 다만, 공사가 통제할 수 없는 사유로 인한 서비스의 중단 (공사 또는 운영자의 고의, 과실이 없는 디스크 장애, 시스템 다운 등)으로 인하여 사전 공지가 불가능한 경우에는 사후에 공지할 수 있습니다.
③ 공사는 무료로 제공되는 서비스의 변경 또는 중지로 인하여 발생하는 문제에 대해서는 어떠한 책임도 지지 않습니다.
제11조(정보의 제공)
① 공사는 서비스를 운영함에 있어 각종 정보를 서비스 화면에 게재하거나 SMS(문자메세지), 어플리케이션에 설치된 알림 메시지 기능 등의 방법으로 이용자에게 제공할 수 있습니다.
제12조(서비스의 저작권)
① 본 서비스와 관련한 모든 권리는 공사에게 있습니다.
② 이용자는 서비스를 소유하는 것이 아니라, 사용의 허가를 받은 것입니다.
제13조 (개인정보, 서비스 이용정보 및 기타 자료의 수집 및 사용 등)
① 공사는 본 서비스 제공과 관련하여 이용자의 개인정보를 수집/사용하지 않습니다.
② 오디(Odii)] 앱은 “스탬프이벤트” 기능을 사용하기 위해 앱이 닫혀 있을 때나 사용되지 않을 때 위치정보를 이용하여 서비스를 제공할 수 있으나 위치정보를 수집 및 저장하지 않습니다.
제14조 (공사의 의무)
① 공사는 이용자에게 본 서비스를 설치하고 사용할 수 있는 사용권을 부여합니다.
② 공사는 계속적이고 안정적인 서비스의 제공을 위하여 설비 및 서비스 어플리케이션에 장애가 생기거나 파손된 때에는 부득이한 사유가 없는 한 지체 없이 이를 복구 또는 수리합니다.
③ 공사는 본 서비스가 업데이트 될 경우 이용자에게 어플리케이션 업데이트용 설치 파일을 제공합니다. 업데이트의 상황에 따라 이미 제공된 본 어플리케이션 기능의 일부를 사용할 수 없게 되거나 새로운 기능이 추가되는 경우가 발생할 수 있습니다.
④ 공사는 서비스와 관련한 이용자의 불만사항이 접수되는 경우 이를 신속하게 처리하여야 하며, 신속한 처리가 곤란한 경우 그 사유와 처리 일정을 서비스 화면에 게재하거나 유선전화등을 통하여 동 이용자에게 통지합니다.
⑤ 공사는 개인정보보호법, 정보통신망법, 위치정보법, 통신비밀보호법, 전기통신사업법 등 서비스의 운영, 유지와 관련 있는 법규를 준수합니다.
제15조 (이용자의 권리, 의무)
① 이용자는 공사에 대하여 다음 각호의 1의 자료 등의 열람 또는 고지를 요구할 수 있습니다.
1. 이용자에 대한 단말기 이용 정보 수집, 이용, 제공사실 확인자료
2. 기타 관련 법규에 따라 이용자가 열람 또는 고지를 요구할 수 있는 일체의 자료
② 이용자는 서비스를 이용할 때 다음 각 호의 행위를 하여서는 아니 됩니다.
1. 공사의 서비스 정보를 이용하여 얻은 정보를 공사의 사전 승낙 없이 복제 또는 유통 시키거나 상업적으로 이용하는 행위
2. 타인의 명예를 손상시키거나 불이익을 주는 행위
3. 공사 또는 제3자의 지적재산권 기타 권리를 침해하는 행위
4. 서비스에 게시된 정보를 변경하는 행위
5. 관련 법령에 의하여 그 전송 또는 게시가 금지되는 정보(소프트웨어, 어플리케이션, PC agent포함)의 전송 또는 게시 행위 또는 컴퓨터 소프트웨어, 하드웨어, 전기통신 장비의 오동작이나 정보 등의 파괴 및 혼란을 유발시킬 목적으로 고안된 소프트웨어 바이러스, 기타 코드, 파일, 프로그램을 포함하고 있는 자료를 게시 및 유포하는 행위
6. 비정상적으로 과다한 트래픽을 유발하는 자료를 게시, 저장하거나 발송하는 행위
7. 기타 불법적이거나 부당한 행위
③ 이용자는 관련 법규, 본 약관의 규정, 이용안내 및 서비스상에 공지한 주의사항, 공사가 통지하는 사항 등을 준수하여야 하며, 기타 공사의 업무에 방해되는 행위를 하여서는 아니 됩니다. 이용자가 이를 위반한 경우에 공사는 이용자의 서비스 이용을 제한 또는 중지 할 수 있습니다.
제16조(법정 대리인의 권리)
① 제15조(이용자의 권리, 의무)의 규정은 법정대리인이 동의를 하는 경우에 이를 준용합니다.
제17조 (이용자에 대한 통지)
① 공사는 이용자에 대한 통지의 경우 서비스 내 공지사항 및 푸쉬알림을 전송함으로써 이루어집니다.
제18조 (손해배상)
① 공사가 제공하는 서비스로 인하여 이용자에게 손해가 발생한 경우 그러한 손해가 공사의 고의나 중과실에 기해 발생한 경우에 한하여 공사에서 책임을 부담하며, 그 책임의 범위는 통상손해에 한합니다.
② 이용자의 고의나 과실에 의해 이 약관의 규정을 위반함으로 인하여 공사에 손해가 발생하게 되는 경우, 이 약관을 위반한 이용자은 공사에 발생하는 모든 손해를 배상하여야 합니다.
③ 이용자가 서비스를 이용함에 있어 행한 불법행위나 이용자의 고의나 과실에 의해 이 약관 위반행위로 인하여 공사가 당해 이용자 이외의 제3자로부터 손해배상청구 또는 소송을 비롯한 각종 이의제기를 받는 경우 당해 이용자는 그로 인하여 공사에 발생한 손해를 배상하여야 합니다.
제19조 (공사의 연락처)
공사의 상호, 주소, 전화 번호 그 밖의 연락처는 다음과 같습니다.
1. 상호: 한국관광공사
2. 주소: 강원도 원주시 세계로 10 한국관광공사 (우편번호 26464)
3. 담당부서 : 국내디지털마케팅팀
4. 담당자 : 이효정 차장
5. 전화번호 : 033-738-3852
제20조 (면책사항)
① 공사는 천재지변 또는 이에 준하는 불가항력으로 인하여 서비스를 제공할 수 없는 경우에는 서비스 제공에 대한 책임이 면제됩니다.
② 공사는 이용자의 귀책사유로 인한 서비스의 이용장애에 대하여 책임을 지지 않습니다.
③ 공사는 이용자가 서비스를 통하여 얻은 자료로 인한 손해 등에 대하여도 책임을 지지 않습니다.
④ 공사는 상호간 또는 이용자와 제3자 상호간에 서비스를 매개로 발생한 분쟁에 대해서는 개입할 의무가 없으며 이로 인한 손해를 배상할 책임이 없습니다.
제21조 (관할법원)
① 서비스 이용과 관련하여 공사와 이용자 사이에 분쟁이 발생한 경우, 공사와 이용자는 분쟁의 해결을 위해 성실히 협의합니다.
② 전 항의 협의에서도 분쟁이 해결되지 않을 경우 양 당사자는 민사소송법상의 관할법원에 소를 제기할 수 있습니다.
부칙
(시행일) 본 약관은 2021년 06월 17일부터 시행합니다.
Korea Tourism Organization stipulates the Terms of Use for the provision of the “Odii Mobile App” service.
Article 1. Purpose
① The purpose of these Terms of Use ("Terms") is to stipulate the rights, obligations and responsibilities of Korea Tourism Organization (“KTO”) and users of Odii (“Service”), a location-based app for regional/tourism data provided by KTO, when using the Service.
Article 2. Validity and Change of Terms
① These Terms are effective to all Service users.
② The details of these Terms shall be notified to users through the mobile app and be in effect with the user's use of the Service.
③ KTO may make changes in these Terms when deemed necessary. Any changes in these Terms shall be notified in the same manner as the previous paragraph 14 days prior to the effective date of the changed terms and conditions. Changes in major regulations regarding the rights or obligations of users shall be notified at least 30 days prior to the effective date.
Article 3. Other Applicable Rules
① Matters not specified in these Terms shall be settled through related laws, including the Personal Information Protection Act, the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization and Information Protection, Etc (“Information and Communications Network Act”), and the Act on Protection and Use, Etc. of Location Information (“Location Information Act”), the Basic Act on Telecommunications, the Telecommunications Business Act, and the Protection of Communications Secrets Act etc.
Article 4. Service Agreement
① Users are deemed to have agreed to these Terms by installing the Odii app on personal mobile devices, such as mobile phones, smart phones, and PDAs.
② The agreement on the use of Service is established once KTO provides the Service to users who has installed the app.
Article 5. Service
① The Service provided by KTO are as follows:
a. Recommendation of tourist attractions based on the current location of users;
b. Sharing information through social media channels;
c. Other services additionally developed by KTO or those deemed to enhance the convenience of users.
Article 6. Changes and Additions to Service
① KTO may suspend or change the provision of Service as stated in Article 5 by notifying the suspension or change for a set period of time or offering users the option to download a new Service. KTO has the right to add new features, contents, and/or event information to the Service.
② In the event KTO decides to add new features, contents, and/or event information in accordance with the previous paragraph, KTO must include the addition(s) in these Terms or inform users each time they use each feature.
③ In the event of a suspension of Service in accordance with ①, the suspension must be notified 30 days prior to the effective date through a push notification in the Odii app.
Article 7. Definitions
① The definition of the terms referred to in these Terms are as follows:
a. "Service" refers to the provision of location-based regional information provided by KTO accessible on desktop computers and other mobile devices, including smart phones and tablet PCs; and
b. "User" refers to all users who use the Service provided by the Odii mobile app or website.
② The definition of terms used in these Terms refer to what they are stipulated in related laws and Service information, despite those defined in the previous paragraph.
Article 8. Commencement of the Use of Service
① KTO grants the initial access to Service by sending data to the user's digital device when the user clicks the Service icon for the use of Service; or there is a request or a prior consent from the user. Provision of Service may be delayed in the occurrence of an error in the user's digital device or communication failure.
② In the event the initial Service access is incapable to be granted due to KTO's circumstances or technological failure, such information shall be notified to users through the app notification board and push notification.
Article 9. Hours of Service
① The Service is available for 24 hours a day, all year round. However, it may be temporarily suspended due to KTO's circumstances or technical reasons, and also during a period of time set by KTO when deemed necessary. KTO shall notify such events before or after the occurrence.
② KTO may divide the Service in specific groups and determine the service hours for each group. In this case, the information shall be noticed on the Service website, etc.
② KTO may divide the Service in specific groups and determine the service hours for each group. In this event, the information shall be noticed on the Service website, etc.
Article 10. Suspension of Service
① KTO may suspend a portion of or the whole Service in the event of the following circumstances:
a. Repair or construction of Service equipment;
b. Obstruction of the provision of Service by user;
c. Hindrance to the provision of Service due to power failure, equipment failure, traffic load, etc.;
d. Incapability to maintain the Service due to KTO’s circumstances; and
e. Other force majeure events, such as natural disasters and national emergency situation.
② Suspension of Service due to reasons mentioned in the previous paragraph shall be notified to users as stipulated in paragraph 2 of Article 2. However, suspension of Service due to reasons that are not controllable by KTO (system failure that is not caused by the negligence of KTO/admin, etc.), which cannot be notified before the occurrence of suspension, may be notified after the occurrence.
③ KTO is not accountable for problems that occur due to change or suspension of Service provided for free.
Article 11. Provision of Information
① KTO may notify information of the Service to users by announcing them via Service app/website, app notification, text, etc.
Article 12. Copyright of Service
① All rights related to the Service belong to KTO.
② Users are granted the authority to use the Service, not the right to own them.
Article 13. Collection and Use of Personal Data, Service Use Data, and Other Data
① KTO does not collect/use user's personal data in relation to the provision of Service.
② For the use of the "Stamp Event” funcion, the Service may use location data when the app is closed or not in use. The used location data will not be collected/saved.
Article 14. Obligations of KTO
① KTO grants the right to install and use the Service to users.
② For the provision of continuous and stable Service, KTO shall restore or repair equipment/app failure or damages without delay, unless in the presence of an inevitable reason.
③ KTO shall provide users with an update installation file when there is an update in the Service. Some app features may be newly added or not be available to use anymore depending on the update.
④ KTO must take immediate action on a user’s complaint in relation to a Service, if any. When immediate action cannot be taken, the reason and the schedule to take action must be informed to the user through the Service app/website or by phone.
⑤ KTO complies with the Personal Information Protection Act, Information and Communications Network Act, Location Information Act, Protection of Communications Secrets Act, Telecommunications Business Act, and other laws related to the operation and maintenance of Service.
Article 15. Rights and Obligations of Users
① Users may request to view or be noticed of the data mentioned in the following paragraphs:
a. Collection, use, and provision of information that user use in the devices; and
b. Other data that users may request to view or be noticed on in accordance with related laws.
② When using the Service, users are prohibited to have following acts:
a. Copy, distribute, or commercially use information obtained from the Service without prior approval of KTO;
b. Damage or give disadvantage to others’ reputation;
c. Violate the rights, including intellectual property right, of KTO or a third party;
d. Change information that is announced through the Service;
e. Send or post information (including software, application, PC agent, etc.) that are banned to do so; or post or distribute data that contain software viruses, codes, files, and/or programs created to destroy or cause malfunctions or confusions on software, hardware, and telecommunication equipment;
f. Post, save, or distribute data that cause abnormal traffic load; and
g. Other illegal or improper acts.
③ Users shall comply with related laws, these Terms, user guide, information announced through Service, and other KTO announcements, and shall not obstruct the business of KTO. In the event of a violation, users may be limited or suspended from the use of Service by KTO.
Article 16. Rights of a Legal Representative
① Article 15 (Rights and Obligations of Users) shall be applied with the consent of a legal representative.
Article 17. Notification to Users
① KTO shall inform users with necessary information through the Service announcement board or by sending push notifications.
Article 18. Indemnification for Damages
① KTO is liable for damages that occur to a user due to a Service provided by KTO, in the event the damage was caused by the intention or negligence of KTO. The scope of liability is limited to general damages.
② In the event of a damage on KTO due to the violation of Terms by a user’s intention or negligence, the user that violated these Terms shall indemnify all damages occurred to KTO.
③ In the event a user's illegal act, intention, or negligence in the use of Service cause a third party other than the user to object to KTO, including claims for damages or lawsuits, the user shall indemnify all damages that occur to KTO.
Article 19. Contact Details of KTO
① The business name, address, telephone number, and other contact details of KTO are as follows:
a. Business name: Korea Tourism Organization (KTO)
b. Address: 10, Segye-ro, Wonju-si, Gangwon-do, 26464, Republic of Korea
c. Department: Domestic Digital Marketing Team
d. Officer: Lee HyoJeong
e. Contact: +82-33-738-3852
Article 20. Disclaimer
① KTO is exempted from responsibility for providing Service in the event it is unable to provide Service due to force majeure events, including natural disasters.
② KTO is not liable for Service failures caused by users.
③ KTO is also not liable for damages caused by data acquired by users through Service.
④ KTO does not have the obligation to intervene in disputes between businesses or a user and a third-party business caused by Service nor the liability to compensate damages caused by such dispute.
Article 21. Competent Court
① In the event of a dispute between KTO and a user in relation to the use of Service, KTO and the user shall faithfully consult with each other to settle the dispute.
② In the event the dispute is not settled despite the consultation as mentioned in the previous paragraph, both parties may file a lawsuit to the competent court in accordance with the Civil Procedure Act.
Addendum
(Date of Effect) These Terms shall come into force on June 17, 2021.
韓国観光公社は、「Odii(オディ)」モバイルアプリのサービスを提供するにあたって、利用規約を明示します。
第1条 (目的)
本規約は、ユーザーが、韓国観光公社(以下、「当公社」といいます)が提供する位置情報ベースの地域情報/観光情報提供サービスである「Odii(オディ)」サービス(以下、「本サービス」といいます)を利用するにあたり、ユーザーと当公社との権利義務及び責任事項を規定することを目的とします。
第2条 (本規約の効力及び変更)
① 本規約は、本サービスを利用するすべてのユーザーに対し、その効力を有します。
② 本規約の内容は、モバイルアプリケーションサービス画面上に表示する方法によりユーザーに通知し、ユーザーが本サービスを利用することにより効力が発生します。
③ 当公社は、必要と認められる場合には本規約を変更することができ、本規約を変更する場合には変更された規約の適用日の14日前までに前項の方法により通知します。ただし、ユーザーの権利義務に関する重要な規定の変更については、30日前までにお知らせします。
第3条 (規約外の準則)
本規約に明示されていない事項については、「個人情報保護法」、「情報通信網利用促進及び情報保護に関する法律」(以下、「情報通信網法」といいます)、「位置情報の保護及び利用に関する法律」(以下、「位置情報法」といいます)、電気通信基本法、電気通信事業法、電気通信秘密保護法などの関係法令及び本サービス内に掲載する詳細利用ポリシーなどの規定によります。
第4条 (利用契約の成立)
① ユーザーは、携帯電話、スマートフォン、PDAなどの無線機器またはウェブサイトなどの機器に「Odii(オディ)」アプリケーションをインストールすることにより、本規約に同意したものとみなされます。
② 利用契約は、アプリケーションをインストールしたユーザーに対し、当公社が本サービスを提供することにより成立します。
第5条 (本サービスの内容)
当公社が提供するサービスは、次の各号のとおりです。
1. ユーザーの現在位置に基づいた周辺情報やおすすめ観光スポットなどの情報提供サービス
2. ソーシャルネットワーキングサービス(SNS)
3. その他、当公社が追加開発し、またはユーザーの利便性を向上させるものと判断し提供する一切のサービス
第6条 (本サービスの変更及び追加)
① 当公社は、本サービスのポリシーの決定により、第5条のサービスについて一定期間お知らせし、またはユーザーに新しいサービスをダウンロードすることができる選択権を提供することにより、当該サービスの提供を中断または変更することができ、新規機能、コンテンツ・イベント情報などを追加することができます。
② 前項により当公社が新規機能、コンテンツ、またはイベント情報などを追加する場合、当公社は本規約に追加された機能に関する事項を反映し、または本サービス内の各機能を利用する際にユーザーにお知らせします。
③ 第1項による本サービスの提供中止の場合、30日前までに「Odii(オディ)」モバイルアプリケーションのプッシュ通知などを通じてお知らせします。
第7条 (用語の定義)
① 本規約において使用される用語の定義は、次のとおりです。
1. 「本サービス」とは、ユーザーがスマートフォン、タブレット、デスクトップなど各種有線・無線機器から利用できるよう当公社が「Odii(オディ)」というサービスを提供する、位置情報をベースにした地域情報サービスをいいます。
2. 「ユーザー」とは、サービス専用モバイルアプリケーションやウェブサイト「Odii(オディ)」が提供するサービスを利用するすべてのユーザーをいいます。
② 本規約において使用される用語の定義は、前項で定めるものを除き、関係法令及び各サービスの案内で定めるところによります。
第8条 (本サービスの利用開始)
① ユーザーが本サービスの使用のために本サービスのアイコンをクリックし、またはユーザーの要請または事前の同意に基づき本サービスを使用することができるユーザーの機器にデータを送信することにより、本サービスは開始します。ただし、ユーザーが所持している機器のエラーや通信障害がある場合には、本サービスの提供が遅れることがあります。
② 当公社の業務上・技術上の障害により本サービスを開始できない場合には、アプリケーション内のお知らせやプッシュ通知機能を通じてユーザーにその旨を通知します。
第9条 (本サービスの利用時間)
① 本サービスの利用は、24時間年中無休を原則とします。ただし、当公社の業務上・技術上の理由により本サービスが一時停止されることがあり、また、運営上の必要に応じて当公社が定めた期間には本サービスが一時停止されることがあります。このような場合、当公社は事前または事後にこれをお知らせします。
② 当公社は、本サービスを一定の範囲に分割し、その範囲により利用可能な時間を別途定めることができ、この場合、その内容を本サービスのサイトなどにおいてお知らせします。
第10条 (本サービスの停止)
① 当公社は、次の各号に該当する場合、本サービスの全部または一部を制限または停止することができます。
1. 本サービス用設備の補修など工事のため、やむを得ない場合
2. ユーザーが当公社の本サービスの提供を妨害する場合
3. 停電、諸般の設備の障害、またはトラフィック急増などで正常なサービスの利用に支障がある場合
4. 当公社の諸般の事情により、本サービスを継続することができない場合
5. その他天変地異、国家非常事態など、不可抗力的な事由が生じる場合
② 前項による本サービスの中断の場合には、当公社が第2条第2項で定めた方法によりユーザーに通知します。ただし、当公社がコントロールできない事由による本サービスの中断(当公社または運営者の故意または過失のないディスクの障害、システムダウンなど)により、予告できない場合には、事後にお知らせすることがあります。
③ 当公社は、無料提供する本サービスの変更または中止により発生する問題については、一切責任を負いません。
第11条 (情報提供)
① 当公社は、本サービスを運営するにあたり、各種情報を本サービスの画面上に掲載し、またはSMS(ショートメッセージサービス)、アプリケーションにインストールされた通知メッセージ機能などの方法によりユーザーに提供することができます。
第12条 (本サービスの著作権)
① 本サービスに関するすべての権利は、当公社に帰属します。
② ユーザーは、本サービスを所有するのではなく、使用の許諾を受けるものです。
第13条 (個人情報、本サービスのご利用情報、その他資料の収集及び使用など)
① 当公社は、本サービスの提供にあたりユーザーの個人情報を収集・使用しません。
② 「Odii(オディ)」アプリは「スタンプイベント」機能を使用するために、アプリを起動していないときや使用していないときでも位置情報を利用してサービスを提供することがありますが、位置情報の収集・保存はしません。
第14条 (当公社の義務)
① 当公社は、ユーザーに本サービスをインストールして使用するための使用権を付与します。
② 当公社は、継続的、かつ安定的なサービスの提供のために、設備及びサービスのアプリケーションに障害が生じ、または破損したときは、やむを得ない事由がない限り、遅滞なくこれを復元または修復します。
③ 当公社は、本サービスが更新される場合、ユーザーにアプリケーションを更新するためのインストール用のファイルを提供します。更新状況によっては、すでに提供されている本アプリケーションの機能の一部を利用することができなくなり、または新しい機能が追加されることがあります。
④ 当公社は、本サービスに関するユーザーからの苦情を受け付けた場合、これを迅速に処理しなければならず、迅速な処理が困難な場合は、その事由と処理日程を本サービスの画面上に掲載し、または固定電話などにより同ユーザーに通知します。
⑤ 当公社は、個人情報保護法、情報通信細法、位置情報法、通信秘密保護法、電気通信事業法など、本サービスの運営・維持に関する法律を遵守します。
第15条 (ユーザーの権利義務)
① ユーザーは、当公社に対し、次の各号の1の資料などの閲覧または告知を求めることができます。
1. ユーザーの端末の利用情報の収集、利用、提供事実確認資料
2. その他、関連法規に基づき、ユーザーが閲覧または通知を求めることができる一切の資料
② ユーザーは、本サービスを利用する際に、次の各号の行為をしてはなりません。
1. 当公社の本サービスの情報を利用する過程で取得した情報を、当公社の事前の承諾なしに複製または流通させ、あるいは商業的に利用する行為
2. 他人の名誉を傷つけ、または不利益を与える行為
3. 当公社または第三者の知的財産権、その他の権利を侵害する行為
4. 本サービスに掲載された情報を変更する行為
5. 関連法令により、その送信または掲示が禁止されている情報(ソフトウェア、アプリケーション、PC agentを含む)の送信または掲載する行為、あるいはコンピュータのソフトウェア、ハードウェア、電気通信機器の誤動作や情報などの破壊、混乱を誘発させる目的に設計されたソフトウェアのウイルス、その他のコード、ファイル、プログラムを含む資料を掲載・流布する行為
6. 過度のトラフィックを誘発する資料を掲載・保存し、あるいは送信する行為
7. その他、違法または不当な行為
③ ユーザーは、関連法規、本規約の規定、利用案内、本サービス上に知らせた注意事項、当公社が通知する事項などを選守しなければならず、その他当公社の業務を妨害する行為をしてはなりません。ユーザーがこれに違反した場合には、当公社は、ユーザーの本サービスの利用を制限または停止することができます。
第16条 (法定代理人の権利)
① 第15条 (ユーザーの権利義務)の規定は、法定代理人が同意する場合に、これを準用します。
第17条 (ユーザーへの通知)
① 当公社によるユーザーへの通知は、本サービス内におけるお知らせやプッシュ通知を送信することにより行われます。
第18条 (損害賠償)
① 当公社が提供する本サービスによりユーザーに損害が生じた場合、そのような損害が当公社の故意または重大な過失により生じた場合に限り当公社が責任を負い、その責任の範囲は通常の損害に限ります。
② ユーザーの故意や過失でこの規約の規定に違反したことにより当公社に損害が生じる場合、本規約に違反したユーザーは、当公社に生じるすべての損害について賠償しなければなりません。
③ ユーザーが本サービスを利用しているときに行った違法行為、ユーザーの故意や過失により本規約に違反する行為により当公社が当該ユーザー以外の第三者から損害賠償の請求または訴訟をはじめとする各種異議申し立てを受けた場合、当該ユーザーは、それにより当公社が被った損害を賠償しなければなりません。
第19条 (当公社の連絡先)
当公社の商号、住所、電話番号、その他の連絡先は、次のとおりです。
1. 商号:韓国観光公社
2. 住所:江原道 原州市 世界路10 韓国観光公社 (郵便番号26464)
3. 担当部署:国内デジタルマーケティングチーム
4. 電話番号:+82-33-738-3852
第20条 (免責事項)
① 当公社は、天変地異またはこれに準ずる不可抗力により本サービスを提供することができない場合には、本サービスの提供による責任が免除されます。
② 当公社は、ユーザーの責に帰すべき事由による本サービスの利用障害に対し、責任を負いません。
③ 当公社は、ユーザーが本サービスから取得した資料による損害などについても責任を負いません。
④当公社は、相互間またはユーザーと第三者との間に本サービスを媒介に発生した紛争については介入義務を負わず、その損害賠償義務も一切負わないものとします。
第21条 (管轄裁判所)
① 本サービスのご利用に関連し、当公社とユーザーとの間に紛争が生じた場合には、当公社とユーザーは、紛争の解決のために誠実に協議します。
② 前項の協議にもかかわらず紛争が解決されなかった場合、両当事者は、民事訴訟法上の管轄裁判所に訴えを提起することができます。
附則
(施行日) 本規約は、2021年06月17日から施行します。
韩国旅游发展局明确列出使用条款,以方便提供“Odii移动端应用程序”服务。
第一条(目的)
本条款的目的是就用户在使用由韩国旅游发展局(以下简称“韩旅局”)提供的基于位置的地区信息或旅游信息服务,即Odii服务(以下简称“服务”)过程中,用户和韩旅局之间的权利、义务及责任事项进行规定。
第二条(条款的效力及变更)
① 本条款对使用本服务的所有用户产生效力。
② 本条款的内容通过在移动端应用程序服务页面发布的方式公告用户,用户使用服务后产生效力。
③ 韩旅局认为有必要时,有权变更本条款。变更条款时,应在变更条款适用日前14天以前一项规定的方法进行公告。但是,变更内容会对用户的权利或义务产生重大影响时,应最少提前30天公告。
第三条(条款外准则)
本条款未明确规定的事项遵循《个人信息保护法》《关于促进使用信息通信网及保护信息的法律(以下简称“信息通信网法”)》《关于保护及使用位置信息的法律(以下简称“位置信息法”)》《电子通信基本法》《电子通信事业法》《通信保密法》等相关法令,以及本服务内明确提出的详细使用方针等规定。
第四条(使用合同的成立)
① 用户在手机、智能手机、PDA等无线设备或网站等的设备上安装Odii应用程序的行为视为同意本条款。
② 韩旅局向安装应用程序的用户提供服务,使用条款随之成立。
第五条(服务的内容)
韩旅局提供的服务如下所示:
1.对于基于用户当前位置的周边信息,提供推荐景点信息服务
2.社交网络分享服务(SNS)
3.其他韩旅局追加开发或经判断可提高用户便捷性而提供的一切服务
第六条(服务的变更及添加)
① 韩旅局有权通过服务政策决定对第五条规定的服务通过一定期间的公告或向用户提供可下载新服务的选择权,停止或变更提供相应服务,亦可添加新的功能、内容或活动信息等。
② 韩旅局根据前一项添加新的功能、内容或活动信息等时,应在本条款中注明与新添加功能相关的事项,或在使用服务内各功能时公告用户。
③ 因第1项而停止提供服务时,应提前30天通过Odii移动端应用程序Push通知等进行公告。
第七条(术语定义)
① 本条款所用术语的定义如下所示:
1.“服务”是指韩旅局提供的“Odii”服务,这款服务主要是基于位置的地区信息服务,目的是方便用户通过智能手机、平板电脑、台式电脑等各种有线或无线设备使用。
2.“用户”是指使用服务专用移动端应用程序及Odii网站所提供服务的所有人。
② 除前一项规定内容外,本条款所用术语定义遵循相关法令及各项服务指南规定。
第八条(服务的开始使用)
① 韩旅局向为使用服务而点击服务图标的用户,或者依照用户申请或事前同意有权使用服务的用户的设备发送数据,由此开始服务。但是,用户所持设备出现错误或有通信故障时,可能导致服务提供出现延迟。
② 因韩旅局的业务上或技术上的故障导致未能开始服务时,应通过应用程序内的公告事项或Push通知功能告知用户相关事实。
第九条(服务的使用时间)
① 原则上服务全年无休,可全天24小时使用。但是,因韩旅局业务上或技术上的原因可能导致暂停服务,或是根据运营上的需求,在韩旅局规定期间暂停服务。对于这种情况,韩旅局应在事前或事后进行公告。
② 韩旅局有权按一定范围划分服务,并单独规定各范围内可使用时间。对于这种情况,韩旅局应在服务网站等公告相关内容。
第十条(服务的停止)
① 出现下列情况时,韩旅局有权限制或停止部分或全部服务:
1.因服务用设备检修等工程而不得已的情况
2.用户妨碍韩旅局提供服务的情况
3.停电、各种设备故障或使用量激增等原因影响服务正常使用的情况
4.因韩旅局的诸多事由导致无法维持服务的情况
5.有其他自然灾害、国家紧急状态等不可抗力因素的情况
② 依照前一项规定停止服务时,韩旅局应以第二条第二项规定的方法通知用户。但是,因韩旅局无法管控的事由导致服务停止(非韩旅局或运营者故意、过失导致的硬盘故障、系统停机等),从而无法提前公告时,可在事后公告。
③ 对因变更或停止免费服务发生的问题,韩旅局概不负责。
第十一条(信息的提供)
① 在服务运营方面,韩旅局可直接在服务页面发布各种信息,或使用SMS(短信)、应用程序配套通知消息功能等方法向用户提供相关信息。
第十二条(服务的著作权)
① 本服务相关所有著作权均归韩旅局所有。
② 用户仅获准使用,没有服务的所有权。
第十三条(个人信息、服务使用信息及其他资料的收集及使用等)
① 在提供本服务方面,韩旅局一律不收集或使用用户的个人信息。
② 为使用“打卡活动”功能,Odii应用程序在关闭应用程序或不使用应用程序期间使用位置信息提供服务,但不收集或保存位置信息。
第十四条(韩旅局的义务)
① 韩旅局赋予用户安装及使用本服务的使用权。
② 为持续稳定地提供服务,在设备及服务应用程序出现故障或损坏时,若无不得已事由,韩旅局应立即进行修复或维修。
③ 韩旅局对本服务进行更新时,应向用户提供应用程序更新用安装文件。根据更新情况,可能出现此前提供的本应用程序的部分功能无法使用,或新添加功能的情况。
④ 韩旅局收到与服务相关的用户投诉事项时,应快速处理。无法快速处理时,应在服务页面发布相关事由及处理日程,或者通过有线电话等方式通知用户。
⑤ 韩旅局应遵守运营及维持服务相关法规,包括《个人信息保护法》《信息通信网法》《位置信息法》《通信保密法》《电子通信事业法》等。
第十五条(用户的权利、义务)
① 用户有权向韩旅局要求阅览或公告以下各项资料等:
1.可确认收集、使用、提供用户使用终端机信息的资料
2.用户有权依据相关法律要求阅览或公告的其他一切资料
② 用户使用服务时,不得做出以下行为:
1.未经韩旅局事前同意,对韩旅局服务信息进行复制、流通或用于商业目的的行为
2.毁损他人名誉或对他人名誉造成不利影响的行为
3.侵害韩旅局或第三方的知识产权等权利的行为
4.变更服务发布信息的行为
5.发送或发布相关法令规定禁止发送或发布的信息(包括软件、应用程序、PC agent)。或者,发布或传播包含以引发电脑软件、硬件、电子通信设备的操作不当或信息等的损坏及混乱为目的研发的软件病毒、其他代码、文件、软件的资料的行为
6.发布、保存或发送导致非正常过大流量的资料的行为
7.其他非法或不正当的行为
③ 用户应遵守相关法规、本条款的规定、使用指南及服务上公告的注意事项、韩旅局通知的事项等,不得做出其他妨碍韩旅局业务的行为。用户违反相关内容时,韩旅局有权限制或停止用户使用服务。
第十六条(法定代理人的权利)
① 第十五条(用户的权利、义务)规定在法定代理人同意的情况下适用。
第十七条(用户相关通知)
① 对于用户相关通知,韩旅局应使用服务内公告事项及Push通知进行发送。
第十八条(损失赔偿)
① 因韩旅局提供的服务导致用户蒙受损失时,韩旅局仅在因自身故意或重大过失造成有关损失的情况下承担责任,且该责任的范围仅限一般损失赔偿。
② 因用户自身故意或过失而违反本条款规定,从而导致韩旅局蒙受损失时,违反本条款的用户应赔偿韩旅局发生的一切损失。
③ 用户在使用服务方面做出的非法行为,或者因用户的故意或过失而违反本条款,从而导致该用户以外的第三方向韩旅局提出损失赔偿请求或诉讼等各种异议时,相应用户应赔偿韩旅局因此蒙受的一切损失。
第十九条(韩旅局的联系方式)
韩旅局的商号、地址、电话号码等联系方式如下所示:
1.商号:韩国旅游发展局
2.地址:江原道原州市世界路10,韩国旅游发展局(邮编26464)
3.负责部门:国内数字营销组
4. 电话号码:+82-33-738-3852
第二十条(免责事项)
① 因自然灾害或与此相当的不可抗力而无法提供服务时,韩旅局免除提供服务有关责任。
② 韩旅局对因用户归责事由导致的服务使用障碍概不负责。
③ 韩旅局对用户因通过服务获取的资料而蒙受的损失概不负责。
④ 对于相互间或用户与第三方之间以服务为媒介发生的纠纷,韩旅局无介入义务,亦无赔偿有关损失的义务。
第二十一条(管辖法院)
① 关于在使用本服务过程中,韩旅局与用户之间产生的纠纷,韩旅局与用户应通过诚实协商的方式解决。
② 无法通过前一项规定的协商解决纠纷时,双方当事人有权向民事诉讼法规定的管辖法院提起诉讼。
附则
(施行日)本条款自2021年6月17日起施行。
韓國觀光公社為提供“Odii行動應用程式”服務,特此明示使用條款。
第1條(目的)
本條款旨在規範使用者在使用韓國觀光公社(以下簡稱「公社」)所提供之基於位置的區域資訊/觀光資訊服務「Odii服務」(以下簡稱「服務」)時,使用者與公社之間的權利、義務與責任事項。
第2條(條款之效力與變更)
① 本條款對所有使用本服務之使用者均具有效力。
② 條款內容將透過行動應用程式服務畫面公告之方式通知使用者,並於使用者使用服務時產生效力。
③ 公社得視需要變更本條款,變更時將於適用日前14日以相同方式公告;惟涉及使用者權利或義務之重大變更,將至少提前30日公告。
第3條(條款外準則)
未載於本條款之事項,依據個人資料保護法、資訊通信網利用促進及資訊保護等相關法律(以下簡稱「資訊通信網法」)、位置資訊保護及利用相關法律(以下簡稱「位置資訊法」)、電信基本法、電信事業法、通訊祕密保護法等相關法令及本服務中顯示之細部使用指引等規定辦理。
第4條(使用契約之成立)
① 使用者安裝Odii行動應用程式至手機、智慧型手機、PDA等無線裝置或網站等設備,即視為同意本條款。
② 使用契約於使用者安裝應用程式並由公社提供服務時成立。
第5條(服務內容)
公社所提供之服務如下:
1. 提供基於使用者目前位置之推薦觀光地資訊服務
2. 社群網路分享服務(SNS)
3. 其他公社開發或認為可提升使用者便利性之各項服務
第6條(服務之變更與新增)
① 公社可透過公告或提供新服務下載選項等方式,停止或變更第5條所列之服務,或新增功能、內容或活動資訊等。
② 公社新增功能或資訊時,將更新本條款或於使用各項功能時通知使用者。
③ 如依第1項停止提供服務,將提前30日以推播通知等方式公告。
第7條(用語定義)
① 本條款中用語定義如下:
1. 「服務」指公社所提供之基於位置的區域資訊服務「Odii」,可透過智慧手機、平板電腦、桌上型電腦等有線或無線設備使用。
2. 「使用者」指透過專屬行動應用程式或Odii網站使用服務之所有人。
② 本條款未定義之用語,依據相關法律與服務說明為準。
第8條(服務啟用)
① 公社於使用者點擊服務圖示、請求或事前同意下,將資料傳送至可使用服務之裝置,即視為啟用服務。但若使用者裝置故障或通訊中斷,可能延遲提供服務。
② 若因公社業務或技術障礙無法啟用服務,將於應用程式公告事項或透過推播通知使用者。
第9條(服務使用時間)
① 原則上,服務全年無休、24小時提供。但因業務或技術原因,或依公社營運需求,服務可能暫停,屆時將事前或事後公告。
② 公社得分區段設定可用時間,並公告於服務網站等。
第10條(服務中止)
① 下列情況下,公社可限制或中止服務部分或全部:
1. 因設備維修等必要工程
2. 使用者妨礙服務運作
3. 停電、設備障礙、使用量激增等導致服務異常
4. 因公社內部事由無法維持服務
5. 其他天災、國家緊急狀態等不可抗力因素
② 若依上項停止服務,將依第2條第2項規定方式通知使用者。惟不可控因素導致無法事前通知時,得事後公告。
③ 對於免費服務變更或中止所造成之問題,公社概不負責。
第11條(資訊提供)
① 公社可透過服務畫面、簡訊、應用程式推播等方式提供各項資訊。
第12條(服務著作權)
① 本服務相關一切權利歸公社所有。
② 使用者非擁有服務,而是獲得使用授權。
第13條(個人資訊、使用資訊及其他資料之蒐集與使用)
① 公社不蒐集/使用使用者之個人資訊。
② Odii應用程式為提供“集章活動”功能,於關閉或未使用應用程式時,仍可能使用位置資訊提供服務,但不會蒐集或儲存該資訊。
第14條(公社之義務)
① 公社授予使用者安裝及使用本服務之授權。
② 為持續穩定提供服務,若設備或應用程式發生故障,將於無不可抗力情形下立即修復。
③ 當服務有更新時,公社將提供更新安裝檔案。部分功能可能變更或新增。
④ 公社接獲使用者之不滿事項時,應迅速處理;若無法即時處理,將於服務畫面或透過電話等通知處理原因與時程。
⑤ 公社遵守個人資料保護法、資訊通信網法、位置資訊法、通訊祕密保護法、電信事業法等相關法律。
第15條(使用者之權利與義務)
① 使用者得要求公社提供下列資料:
1. 關於使用者終端機使用資訊之蒐集、使用與提供事實確認資料
2. 依相關法規使用者有權要求之所有資料
② 使用者使用服務時,不得進行下列行為:
1. 未經公社同意複製、流通、商業使用服務資訊
2. 損害他人名譽或造成不利益之行為
3. 侵害公社或第三方智慧財產權等權利
4. 變更服務中所載資訊
5. 傳送或發布法律禁止之資訊或包含病毒、程式碼、檔案等破壞性資料
6. 發布或儲存異常大量流量資料
7. 其他非法或不當行為
③ 使用者應遵守相關法規、本條款、使用指引與公告事項,並不得妨礙公社業務。違反者公社可限制或中止其服務使用。
第16條(法定代理人之權利)
① 第15條關於使用者之權利與義務,亦適用於取得法定代理人同意之情況。
第17條(對使用者之通知)
① 公社對使用者之通知將透過服務內公告事項與推播訊息傳送。
第18條(損害賠償)
① 因公社服務導致使用者受損,僅於該損害係因公社故意或重大過失所致時,公社才負責賠償,且限於一般損害。
② 使用者因故意或過失違反本條款,致公社受損時,應賠償公社所有損害。
③ 因使用者不法行為或違反本條款,導致第三方向公社提出索賠或訴訟時,該使用者應賠償由此產生之所有損失。
第19條(公社聯絡方式)
公社名稱、地址與聯絡方式如下:
1. 名稱:韓國觀光公社
2. 地址:江原道原州市世界路10 韓國觀光公社(郵遞區號26464)
3. 負責部門:國內數位行銷團隊
4. 電話:033-738-3852
第20條(免責事項)
① 因天災或其他不可抗力致無法提供服務,公社不負責任。
② 因使用者自身原因造成服務障礙,公社不負責。
③ 因使用服務獲取資料所生之損害,公社不負責。
④ 公社無義務介入使用者與第三方間之爭議,亦不負相關責任。
第21條(管轄法院)
① 關於服務使用所生之爭議,公社與使用者應誠意協議解決。
② 若協議無效,雙方得依民事訴訟法提起訴訟,並以相關法院為管轄法院。
附則
(施行日)本條款自2021年6月17日起施行。